رئیس کل دادگستری استان خبر داد :

جایگاه های عرضه سوخت هرمزگان زیر ذره‌بین دستگاه های امنیتی



رئیس کل دادگستری استان هرمزگان  گفت: یکی از چالش های استان موضوع قاچاق سوخت است و در طرح پیشکیری از این نوع قاچاق ،  مرکز مانیتورینگ پلیس و  نظارت بر توزیع سوخت استان هرمزگان در سفر رییس قوه قضاییه به بندرعباس   راه اندازی شد.

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر  تمام جایگاه های  عرضه سوخت در بندرعباس  زیر نظر بازرسان سوخت رصد می شود افزود: در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت اقدامات زیادی انجام شده است .
وی با تاکید براینکه رسانه ها برای  موضوع  سوخت قاچاق و معضلات آن و بیکاری جوانان بپردازند تصریح کرد : قاچاق سوخت علاوه بر  آسیب‌های وسیع اقتصادی و اجتماعی   به کشور،  ضربه ای به تولید و اشتغال نیز وارد کرده است. قهرمانی این را هم افزود :  قاچاقچیان از مشک‌های از جنس نایلون به حجم ۳۰ هزار لیتر برای قاچاق سوخت استفاده می‌کنند که اگر این مشک‌ها پاره شود سوخت وارد دریا می‌شود که  آسیب جدی به اکوسیستم وارد می کند . وی ادامه داد: یکی از شگرد‌های قاچاقچیان در مواجه با نیرو‌های گشت  تخلیه سوخت در دریا است.رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: در تمام پرونده‌های قاچاق سوخت به محیط زیست اعلام کرده‌ایم که علاوه بر اتهام قاچاق سوخت موضوع آلودگی محیط زیست نیز رسیدگی می‌شود. وی یکی دیگر از آسیب‌های قاچاق سوخت ناامنی جاده‌ها دانست .

قهرمانی  از مشکل کمبود نیروی کار  در استان سخن گفت  و اظهار داشت : با این اوضاع قاچاق سوخت ،  ما در آینده نزدیک با مشکل کمبود نیروی کار مواجه خواهیم شد، زیرا جوانان به قاچاق سوخت رو آورده‌اند. قاضی دادگاه هم نمی‌تواند در مورد قاچاق سوخت بیش از آنچه در قانون آمده است حکم صادر کند، اما جریمه‌های سنگینی برای قاچاق سوخت در نظر گرفته می‌شود.

 

منتظر تایید: 2
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها